Welpen Jongens

Ben jij tussen de 7 en 11 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets grappigs, spannends en avontuurlijk te doen en nieuwe dingen te leren samen met andere kinderen van jouw leeftijd? Kom dan bij de Welpen-Jongens van Scouting Oudenbosch en speel mee in de jungle!

Spelen in thema

De welpen spelen iedere zaterdagochtend van 10:00 tot 12:00uur in het thema van Het Jungleboek wat speciaal is geschreven door Scouting oprichter Lord Baden-Powell en Rudyard Kipling.

De welpen beleven allerlei leerzame, grappige, spannende en vooral avontuurlijke ervaringen. Bij de scouting bieden wij verschillende activiteiten zoals:

• Kampvuur
  • Tocht lopen
  • Pionieren (constructies maken met palen en touw)
  • Koken
  • Sport & Spel
  • Zelf ontwikkelde activiteiten
  • En nog veel meer!

De welpen doen de verzameling van activiteiten in nesten (groepjes) die onder leiding staan van deskundige vrijwilligers. De vrijwillige leiding heeft per nest hulp van een Gids (nest-oudste) en een helper.

Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de welpen hun fantasie. Dit zorgt ervoor dat de kinderen zich gaande weg blijven ontwikkelen, er veel variatie in het programma zit en kinderen elke week iets anders doen. Op alles wat de kinderen bij de welpen leren, wordt voortgeborduurd bij de scouts. Dit heet bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’.

Het seizoen wordt afgesloten met een zomerkamp. Wat er het afgelopen seizoen is gedaan doen we dan in 1 week op een andere locatie en in een heel ander thema.

Lees meer over wat Scouting is.

Meer weten?

Neem contact met ons op via het contactformulier.