Financieel

Als dit alles je wel leuk lijkt, kom dan gerust een paar keer kijken; de eerste drie opkomsten zijn gratis! Loop aan het begin van de opkomst even langs bij een leider die leiding geeft aan de speltak waarin je geïnteresseerd bent en maak een afspraak om een paar keer mee te draaien of neem contact op via het contactformulier. De leiding kan al je verdere vragen beantwoorden.

Kosten

Als het bevalt, kun je lid worden. Je geeft je adresgegevens door en na verloop van tijd krijg je een factuur om de contributie te betalen. Die bedraagt € 55,00 per half jaar. Twee keer per jaar wordt een factuur hiervoor toegezonden.

Als je lid bent, word je na een tijdje geïnstalleerd. Vanaf dan ben je een echte scout en draag je ook een Scoutfit. Een complete Scoutfit (inclusief das en dasring) kost ongeveer € 61,00. Doordat je een Scoutfit draagt, kan iedereen zien dat je lid bent van scouting.

Behalve deze kosten moet je ook nog rekening houden met het zomerkamp, dat duurt een week en kost ongeveer € 115,00 per kind, terwijl we voor weekendkampen zo rond de € 10,- vragen. Voor de Bevers vragen wij voor zomerkamp rond de € 40,-. Het weekendkamp voor de bevers vragen we rond de € 7,50.

Deze kosten zijn weergeven onder voorbehoud van wijziging.

Aan- en afmelden

De aanmelding van een kind dient schriftelijk te gebeuren; een inschrijfformulier hiervoor is verkrijgbaar bij de leiding of hieronder te downloaden. Ook als een kind door omstandigheden niet meer naar de opkomsten van de scouting gaat, dan dient de uitschrijving ook schriftelijk te worden gedaan. Anders blijft uw kind ingeschreven bij Scouting Nederland en moet Scouting Oudenbosch de contributie hieraan blijven betalen. Het wijzigen van contactgegevens als adres, telefoonnummer, e-mail adres, etc. dient zowel bij de leiding van de speltak als bij het secretariaat te gebeuren.

Als een kind een enkele opkomst niet kan, geef het dan even bij de leiding van de speltak door. Dan kan de leiding hiermee rekening houden met het programma en wordt er niet onnodig gewacht op kinderen die niet komen.

Bekijk ook…

– Download het inschrijfformulier
– Leergeld Nederland, een stichting voor minder draagkrachtige gezinnen.
– Gemeente Halderberge